Przedmiot działalności
Cele Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego dla Niesłyszących i Słabosłyszących
- Ośrodek przeznaczony jest głównie dla dzieci z niepełnosprawnością słuchu oraz innymi niepełnosprawnościami i realizuje cele wynikające z przepisów prawa, uwzględniające szkolne zestawy programów nauczania dla każdego typu szkoły oraz cele programu wychowawczo – profilaktycznego Ośrodka.
- Dzieci i młodzież przyjmuje się do Ośrodka na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Celem Ośrodka jest:
- praca dydaktyczna i wychowawcza ukierunkowana na dzieci i młodzieży z uszkodzonym narządem słuchu i mowy oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi z wadą słuchu. W zależności od potrzeb środowiska i w miarę lokalowych oraz personalnych możliwości placówki można w nim tworzyć klasy z inną orzeczoną niepełnosprawnością, wówczas liczbę dzieci w klasie określa rodzaj niepełnosprawności;
- objęcie specjalistyczną terapią dzieci z różnymi niepełnosprawnościami od urodzenia do momentu podjęcia nauki w szkole, realizowana w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
- bieżące monitorowanie poziomu bezpieczeństwa uczniów/wychowanków i efektów podejmowanych działań, w szczególności działań wychowawczo – profilaktycznych;
- wspieranie uczniów/wychowanków w okresie poprzedzającym opuszczenie placówki;
- współpraca ze szkołami, do których uczęszcza uczeń, w zakresie realizowania zajęć rewalidacyjnych i oddziaływań wychowawczych;
- współpraca ze szkołami ogólnodostępnymi w zakresie diagnozowania i rozwiązywania problemów dydaktyczno-wychowawczych uczniów niepełnosprawnych uczęszczających do tych szkół;
- zapewnienie specjalnych oddziaływań wychowawczych, edukacyjnych i profilaktycznych, a także działania z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego;
- zapewnienie poczucia tożsamości narodowej, przywiązania do historii i tradycji narodowych, przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego, w tym do angażowania się w wolontariat;
- zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z zapisami zawartymi w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego i w miarę bieżących potrzeb;
- zapewnienie realizacji obowiązku szkolnego i nauki w różnych typach szkół, w tym nauczanie indywidualne.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Artur Ruciński |
---|---|
Data utworzenia: | 2015-05-29 |
Data publikacji: | 2015-05-29 |
Osoba sporządzająca dokument: | Artur Ruciński |
Osoba wprowadzająca dokument: | Artur Ruciński |
Liczba odwiedzin: | 4107 |